Tietoa nettisivuista ja niiden valmistuksesta

Tietoa siitä mitä otetaan huomioon nettisivuja tehtäessä. Katso myös lisäpalveluita mitä voimme yhdessä hyödyntää.

Ulkoasu

Ulkoasun tulisi kuvastaa yritystä. Jolla tarkoitetaan nettisivujen värien käyttöä, fontteja, kuvia ja kuvituksia. Modernit ja nykyaikaiset nettisivut ovat ulkonäöllisesti kauniit mutta myös yksinkertaiset. Nettisivujen ulkoasu on ensimmäinen asia minkä kävijä huomaa. Sillä voidaan mahdollisesti arvioida koko yritystä. Kauniit ja helpot nettisivut saavat potentiaaliset asiakkaat viettämään sivustollasi pidempiä aikoja. Tärkein tehtävä on saada nettisivut jäämään mieleen. Näin teet sen kiinnostavalla sisällöllä ja kutsuvalla ulkoasulla.

Responsiivisuus

Sivustot tehdään aina responsiivisiksi. Mahdollistaen käytön jokaisella päätelaitteella. Responsiivisesti tehdyt nettisivut tunnistavat käytettävän laitteen jolloin se mukautuu kävijän päälaitteen mukaan.
Nykyään yhä useampi selaa internettiä matkapuhelimella, jos nettisivuja ei ole tehty responsiiviseksi ei kävijä voi niitä selata mobiililaitteella.

Logo

Mieleenpainuva logo. Mitä se pitää sisällään? Logon tulisi kuvastaa yksinkertaisesti mutta ymmärrettävästi yrityksesi arvoja, liiketoimintaa ja tuotteita/palveluita.

Ylläpito/ Data-analytiikka

Pitää huolen suojaus/ turvallisuus päivityksistä. Tietojen ja kuvien päivittämisestä. Sekä kerää ja analysoi dataa.

SEO

Oikeanlainen hakukoneoptimointi tuo sivustollesi näkyvyyttä. Se parantaa nettisivusi löydettävyyttä Googlen, Yahoon ja Bingin hakukoneiden antamissa tuloksissa. Hakukoneoptimointi on tänä päivänä yksi tärkeimmistä markkinointikanavista. Hakukoneoptimoinnilla tavoitat myös potentiaalisia asiakkaita. Se on pitkäaikainen ja jatkuva prosessi. Oikeat hakutermit ovat niitä millä haluat yrityksesi löytyvän.

Sosiaalinen media

Eri sosiaalisten kanavien kautta voidaan tuoda kävijöitä halutulle sivustolle. Suosituimmat kanavat tähän tarkoitukseen ovat Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube, Twitter ja erilaiset keskustelu palstat. Mainonta sosiaalisessa mediassa tuo näkyvyyttä yritykselle. Potentiaaliset asiakkaat voidaan ohjata esimerkiksi Facebookin kautta yrityksen omalle verkkosivulle. Miten olla aktiivinen sosiaalisessa mediassa ja mitä sinne täytyy julkaista?

Sisältö

Minkälainen on kiinnostava sisältö? Sisällön täytyy tarjota tietoa selkeästi ja näkyvästi. Päivittyvä sisältö antaa kävijälle ammattimaisen kuvan. Kun myös syyn palata nettisivulle.

Valokuvat

Yrityksen kuvat. Haluatko mahdollisesti nettisivuillesi yrityksesi kuvia? Henkilöistä, tiloista tai tuotteista/ palveluista? Oikeanlaiset kuvat pitävät kävijän mielenkiinnon yllä.